ZANZIBAR - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu ZANZIBAR - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

ZANZIBAR

Blijf op de hoogte en volg Jente

25 December 2014 | Tanzania, Arusha

12-12
vanmorgen vroeg op en met iedereen afgesproken bij New safari hotel.
toen met de bus naar het vliegveld en toen naar ZANZIBAR gevlogen!! YAAAAAAY
toen we aankwamen zagen we allemaal palmbomen!
toen naar het hotel gereden.
omg zo mooi!
witte stranden en knal blauwe zee!!
en we werden verwelkomd met een lekker drankje!
en later lekker gegeten!
toen op het strand gehangen tot laaaat! bij een lekker warm vuurtje!
ookal was het warm genoeg zonder het vuurtje.

13-12
heel vroeg op.
samen met de meiden het strand op gegaan en de pier op gelopen. vanaf daar de super mooie zonsopgang gezien!
zooo mooi! WAAUW!
op t strand hele mooie schelpen gevonden!
na het ontbijt nog even in zee gezwommen en toen met de taxi gereden.
toen naar de spice tour gegaan!
2 uur lang een rondleiding gehad met allemaal informatie over verschillende spices!
veel geleerd, geroken en geproefd! was heel erg leuk!
er was een man die een palmboom ging beklimmen! zo gaaf!
en hij ging zingen! yaaay
was heel leuk!
toen uit een cocosnoot gedronken en ook stukken cocos gegeten! zoo lekker!!
later kregen we allemaal cadeautjes van parmbladeren, maar dan gevlochten.
armbandje, ketting, tas en een kroon!!
aan het einde van de tour veel fruit gegeten!

toen naar stone town gegaan.
heeeeel lekker geluncht! en waaauwie het is zooo mooi!
overal een beetje rondgelopen.
naar een plein geweest waar vroeger de slaven markt was, waar ze dus de mensen gingen verkopen als slaven..
en ook de chambers gezien waar ze werden vastgehouden.. zo naar.. maar wel heel interessant.
toen op het strand een lekker drankje gedronken en daarna op een groot plein gegeten.
t was een soort markt. iedereen had een eigen tafel waar ze hun eten op hadden en dan moest je een bord pakken en zeggen wat je wou hebben. en dat gingen ze dan voor je bbq'en! was heel leuk om mee te maken en om te zien hoe het werkt! en het eten was lekker!!
toen naar MERCURY'S pub gegaan. en daar nog wat gedronken.
jaaa jaa mister Mercury is in stone town geboren! ik heb zn huis gezien!
en daarna weer naar het hotel terug!

14-12
al vroeg op dus alleen over het strand gewandeld. was zo lekker!!
toen nog even inhet zwembad gezwommen en toen met de taxi een kort ritje gemaakt.
we kwamen aan bij het strand. zooo mooi!
daar snorkel en flippers gekregen en toen in de boot gestapt.
lang gevaren en toen zagen we ze hoor!
DOLFIJNEN!!!
snel snorkel en flippers aan gedaan en in de zee gesprongen.
waaaaauw!
een giga groep van dolfijnen die onder je door zwemmen! MET BABYS!!!!
helaas werkte mn snorkel niet.. dus heel gedoe maar heb m daarna maar in de boot gelaten iedere keer dat we in het water sprongen.
OOOOO het was zoooo gaaf en mooi en ongelofelijk!

De laatste duik was de beste!
ze waren zooo dichtbij!
en toen ik boven kwam, kwamen er 3 op me afzwemmen! dus snel weer onder water gedoken. en ooh waaauw! heb er geen woorden voor..
en ik kon ze horen 'praten'!!! zo gaaf!!!

Daarna gingen we nog snorkelen tussen het super mooie koraal en mooie gekleurde vissen en zeesterren!!
het was zooo mooi!!

toen naar chwaka park gegaan en daar apen gezien! ze gingen poseren voor de camera!
en er waren babys! zo lief!
en daarna nog andere apen gezien! hele goede fotos gemaakt, al zeg ik het zelf !
toen nog een mangrove bos gezien en daarna een ander bos met giga bomen!! heel gaaf om te zien!

Later bij het hotel nog gezwommen. was echt een super dag!!!!!

15-12
hele mooie schelp gezien op het strand en toen ik m wou oppakken zag ik dat er een krab in zat..
dus heb m weer terug gelegd
later mn koffer ingepakt en na het ontbijt nog in zee gelopen.
toen naar stone town gereden en daar nog lekker geluncht!
daarna naar het vliegveld gereden en lang gewacht. toen naar huis gevlogen.
Was veel liever nog veeeeeel langer gebleven maargoed ben al blij genoeg dat ik er heen ben geweest! yaaaaay

WAS GEWELDIG!

And remember:
Do what makes you happy!

• 25 December 2014 - 17:43

Ilka:

Wat een vrolijk verslag, je hebt duidelijk genoten! :-)

• 25 December 2014 - 22:12

Tessa:

Wat leukk die dolfijnen!! Heb der al heel plaatje bij met al die palmbomen en witte stranden, hier helaas alleen regenn:( xxx