BusyBusy! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu BusyBusy! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

BusyBusy!

Blijf op de hoogte en volg Jente

04 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

5-4-15 Pasen!
Vandaag kwam de hele halve familie op bezoek!
Gelukkig ook Adriaan, Alretha, Elandri en Ryan!
Dus gezellig met hun gehangen en gepraat!
Later in de middag de rest van de groep laten zien waar de school was. Dus lekker in de zon gelopen enzoo was gezellig!
Toen thuis lekker gegeten!
Zo veel mensen aaah
Na een tijdje onszelf opgesloten in mijn kamer omdat hendri irritant was haha dus was wel grappig!
En ook nog met de hele halve familie thuis geskyped! was fijn!!!! :D

7-4-15
mean while gillend gek worden van 2 gillende kinderen... mwwweehhhh

8-4-15
weer gillend gek wakker geworden.... 3x raden waarom :))
De kids geprobeerd bezig te houden.. dus bij het zwembad gezeten en lekker gezwommen.
Maar later op de dag alles opgegeven want ik kon het niet meer aan! Dus mezelf opgesloten op mn kamer. jeeuj!

9-4-15
I know niet heel veel info over vandaag maaar ik had een leuke criminal avond!
First NCIS
Second Criminal minds
Third CSI LA
Fourth CSI LA
:D

10-4-15
Vandaag naar de Labuschagnes/Lappies/Adriaan en co gegaan voor 2 dagen! Wooohooo
Met Adriaan en Alretha naar het centrum gegaan en Elandri op dr werk gestalkt!
Toen een lekkere milkshake gedronken!
En 's avonds lekker uit eten geweest voor johan's verjaardag (vriend van adriaan) Lekker pizza gegeten!
Daarna naar AT's gegaan. een gezellige bar en wat pool gespeeld!
Was heel gezellig!! :D
daarna naar Upstairs gegaan! ook een leuke bar!
En daar gezellig gehangen en gedanst!
En er was een giga dude die met z'n kont in mn gezicht ging dansen! AWKWARD!!!!!!!!! LEVEL 100.

11-4-15
vandaag lekker Finding Nemo gekeken!
's avonds naar The ox and wagon gegaan (het restaurant van johan)
Daar was een verjaardag van een vriend van Adriaan en co.
Daar lekker met iedereen gehangen en lekker naar muziek geluisterd!
Wat frietjes gegeten maar ze waren super heet.
dus dan gebruik je vanzelfsprekend de truc:
HAHIHAHIHAHOHOHO. van finding Nemo om ze af te koelen! En ja hoor het werkt echt!! AWESOME!
Er was een meisje die te druk bezig was om leuk te zijn voor een jongen.
steeds d'r haar flippen en nep lachen.
Het was te grappig dus Alretha, Elandri en ik begonnen de haar flips te tellen.
Al snel de tel kwijt. We hadden de tijd van ons leven! Te grappig!
Later werd t alleen erger en erger!
kapot gelachen!
En besloten dat ik nog een nacht bij lappies blijf!

12-14-15
eerste wat ik zag toen ik wakker werd, was Elandri die de haar flip deed.
:p
Toen naar hun opa en oma en daar lekker gebraaid!
zoo lekkerr!! :D
Was heel gezellig!

13-4-15
Vandaag weer naar school.
veel papier werk gedaan vandaag!
Maar was wel prima, ik was nog heel moe en vond het leuk om ook wat meer van de school mee te krijgen.

15-4-15
Vandaag opeens de taak gekregen om voor te lezen aan alle groepen.
Was wel prima maar zag t niet aan komen!
En t was lastig uit te leggen omdat het voor alle groepen de zelfde tekst was maar niet iedereen op het zelfde niveau is.

16-4-15
Vanaf vandaag ben ik druk bezig geweest om alle kids van grade 3 tot 7 te leren om te schaken.
het was heel leuk! En ze pikken het snel op!
Een jongen Johan, uit grade 5, vind het super leuk! En hij kan het al best goed!
Dus iedere pauze komt ie naar me toe om me uit te dagen!
en jaaa ik win iedere keer mohahaha!
nee oke hij heeft 1 keer gewonnen! maar puur omdat ik mn dag niet had en ik bijna in slaap viel! dusss telt niet!
:D

En tussen het schaken door ook nog wat CAMI gedaan.
Dat is het programma wat we op de computer gebruiken om de kids verschillende vaardigheden te leren.
CAMI MATHS en CAMI READER gebruiken we eigenlijk altijd.
Dus dat ook veel gedaan en de kids geholpen met hun rekenen.

En in de pauzes met veel kids schaak gespeeld en ook muziek geluisterd en tekeningen ingekleurd op de computer!

23-4-15
vandaag begonnen te werken met HOT POTATO.
ander computer programma waar ik toetsen mee kan invoeren om de computer zodat ze het online kunnen maken.
heel gedoe en veel werk maar het werkt! dus dat is awesome!

24-4-15
's avonds naar Adriaan en co gegaan.
Daar lekker met iedereen gehangen en later kwam Ryan ook.
Dus was gezellig!

25-4-15
Vandaag veel foto's met Alretha,Adriaan en Ryan gemaakt voor Alretha's schoolopdracht.
Was heel gezellig! En de foto's waren best awesome! dus yaaay!
En later in de avond met alretha brownies gemaakt!

26-4-15
Vandaag ging Elandri mijn haar stijlen!
Sjoh mijn haar valt uit als een gek!

Later Ryan opgepikt en met Adriaan, Alretha en Ryan naar het:
Big blues meets Rock Festival gegaan!

het was awesome! hele goede muziek en een heeele mooie omgeving!
Lekker daar gezeten en naar de muziek geluisterd.
Sommige rockbands waren iets te veel for my liking.
Maar anderen waren wel heel goed en leuk!
Daar de hele dag en avond gehangen!
Was super gezellig! :D
Later opgehaald en het enige wat ik kon horen was pieeeeeeep!!!!!!!!!!!!!

27-4-15
Weer wat foto's gemaakt voor Alretha!
Was gezellig!
En later weer naar huis.

28-4-15
vandaag was niet heel speciaal!
gewoon weer lekker schaak gespeeld!
Oh en sinds kort loopt een meisje uit grade 2 met me mee naar huis.
Ze is zo cute!

Verder veeeeel schaak gespeeld met alle kids!
Ze worden steeds beter!
Sommige snappen het nog niet helemaal maar t is ook wel veel om te onthouden! Maar het is zo leuk om te zien dat ze het zo leuk vinden!

1-5-15
NIEUWE ENVELOP! MAMAAA!
Verder gewoon een chille vrijdag. en een nationale feestdag!
Net als afgelopen maandag! dus kort weekje gehad!

2-5-15 OLIVE FESTIVAL.
Samen met Selene naar het Oliv Festival gegaan.
Tja het spreekt voor zich. een festival voor olijven.
Dus veel olijven en wijn en dus dronken mensen!
Maar was erg leuk! veel winkeltjes bekeken en kraampjes langsgelopen.
Veel muziek!
Was heel erg leuk!
Later bij The Ox and Wagon gehangen en in de avond kwamen Alretha en vriendinnen dus met hun gehangen en lekker gegeten.
En nee ik heb geen 1 olijf geproeft... WHAAAAT? I know?!?!
En ik hou van olijven! dus ja i don't know..

3-5-15
LUIE ZONDAG.


And remember:
IF THERE'S AN OLIVE FESTIVAL YOU HAVE TO AT LEAST EAT 1 OLIVE.

  • 04 Mei 2015 - 20:54

    Ilka:

    An olive? festival, wie verzint die dingen toch?! Maar klinkt wel gezellig.
    En zowaar heb ik gehoord van die hot potato, maar nog nooit iets mee gedaan :-))), en over schaken zal ik helemaal maar zwijgen, ik zie Carel nog tegenover me zitten peinzen en peinzen en peinzen en peinzen, dat trauma ben ik nooit te boven gekomen (of wacht was dat nou dammen...:-))

    baaibaai

  • 04 Mei 2015 - 20:54

    Ilka:

    An olive? festival, wie verzint die dingen toch?! Maar klinkt wel gezellig.
    En zowaar heb ik gehoord van die hot potato, maar nog nooit iets mee gedaan :-))), en over schaken zal ik helemaal maar zwijgen, ik zie Carel nog tegenover me zitten peinzen en peinzen en peinzen en peinzen, dat trauma ben ik nooit te boven gekomen (of wacht was dat nou dammen...:-))

    baaibaai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 4264

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: