Last bit of Tanzania! :O - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu Last bit of Tanzania! :O - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

Last bit of Tanzania! :O

Blijf op de hoogte en volg Jente

25 December 2014 | Tanzania, Arusha

29-11
vanmorgen al redelijk vroeg naar het centrum gegaan. in het internet cafe m'n blog geschreven enz.
toen na een tijdje naar de italiaan gegaan. Daar eenzaam geluncht, lekkere ravioli!
en het was opzich wel lekker om alleen te zitten :) En ravioli maakt altijd alles een stuk beter!! :D
het was eindelijk een beetje bewolkt! wat ik thuis echt vreselijk vind maar hier wel fijn! want het word hier zoo warm!
maargoed, daar een beetje gezeten en ook met papa gebeld!
toen afscheid genomen van Bella die ik tegen kwam.
toen naar Nakumatt en koekies gekocht!! ennnn
jaja een 2de boek!!!! gaat goeed!
er waren allemaal kerstbomen in de winkel! zo raar om te zien.
en buiten stond een giga kerstman die saxofoon ging spelen en ondertussen aan het dansen was. (veel mensen zeiden dat zn hoofd er steeds af viel door de wind.. oeii)
toen weer met de dalla dalla naar huis. helaas stopte die ergens wat nog niet thuis was. dus ik moest eruit. de man gaf me wat geld terug zodat ik dat voor een nieuwe dalla kon gebruiken. maar er kwam maar geen nieuwe.. dus ben maar gaan lopen. was eigenlijk wel prima want het was niet zo heel warm. nogsteeds wel warm maar niet dat je er helemaal uitgeput van raakt!

30-11
t meest schokkende is vandaag gebeurt!
ik heb mijn hele zondag gebruikt om mn boek te lezen!!
En ja hoor hij is uit!
wil al aan de volgende beginnen maar dan heb ik straks niks meer om te lezen. moeilijk moeilijk..
Afrika verandert me! op verscihllende manieren, maar had nooit verwacht dat ik het nog eens leuk zou vinden om weer te lezen.

1-12
NIEUWE ENVELOP!
foto van iedereen!! yaaay! thankyouu
en de tijd begint te tikken! :O
nog maar 20 dagen voor ik naar zuid Afrika vertrek!
whaaaaat???

3-12
NEW GIRL ARRIVED! Genevieve! ze is heel aardig!! ook al een ander meisje ontmoet, die was met gen mee omdat haar hostfamilie nog niet thuis was.
heb hun Aston Vision laten zien, was heel gezellig. toen thuis gehangen en lekker geluncht!

6-12
met Wilson en Gen naar de Cultural Herritage markt gegaan. heel mooi! allemaal verschillende dingen! van sieraden tot schilderingen tot houtwerk. ga maar door!
daar wat dingen gekocht en daarna naar het museum gegaan. was heel mooi en interessant om te zien!! en gezellig!
toen naar Shoprite en daar met Chantelle afgesproken. lunch gehad bij de italiaan! en wat winkels bezocht, en ook bij clock tower later wat winkels bezocht.
en toen bij maasai cafe naar de tijdelijke maasai markt wezen kijken.
omdat die dus is afgebrand.. mweh
en ik had een zwak moment omdat ik het zo rot voor ze vond dat de markt weg is.
dus heb veeeel gekocht :O
gelukkig alles gevonden wat ik wou hebben dus ben nu klaar.
toen weer naar huis. nogsteeds geen stroom.. al 2 dagen niet..
dus koude douche! en precies daarna was er weer stroom ughh..

7-12
vandaag weer de hike gedaan! super vemoeiend maar was heel gezellig!
deel van de wandeling kende ik al want dat had ik met Henry gelopen toen ik er net was.
en met mensen gepraat over Zanzibar! en JAaa ze willen mee yaaaay
na lunch met Gen en Chantelle wat hotels bekeken. was heel gezellig!

9-12
vandaag weer naar werk gegaan. gister ziek..
voelde me nog niet helemaal super maargoed.
tijdens het lopen zag ik een dode hond op de weg..
alle autos reden er omheen behalve 1 dalla dalla..
die reed er kei hard over heen.. dus die hele hond vloog over de weg..
en ik voelde me al niet super dus dit hielp niet bepaald..

op werk de kids allemaal een nieuw schrift gegeven.
les ging oke. na de porrige maar naar huis gegaan.
de dalla dalla man had een hele mooie warme stem. heel apart! :p
thuis beetje bank gehangen en toen Zanzibar geboeeeeekt!!! :D

16-12
weer naar werk. maar ooooh wat ben ik liever nog in Zanzibar!
maargoed toen lesgegeven zoals gewoonlijk een chaos!
maar we hebben er 2 nieuwe vrijwilligers bij! uit Amerika en canada! ze zijn heel aardig!!
tijdens het buitenspelen de kids filmpjes van de dolfijnen laten zien. vonden ze helemaal geweldig!
'teacher! FISH! BIG FISH!'

17-12
na werk met winnie en sean (dus niet shawn.. oeps) bij de keuken gehangen en gepraat over dat ik al bijna weg ga.. mweh
voelde de tranen al komen toen ze zei dat ze me zo ging missen!
dat wordt nog wat als ik weg ga..
daarna ging ze porrige voor me maken! zo lief en lekkeeeer! yaaaaay
en 's avonds chapati, bonen en aardappels! omg soooo good!

18-12
tijdens speeltijd op werk veel fotos gemaakt van de kids
werd er een beetje emotioneel van.. mweh
toen met Glory gezeten. alle kids kwamen het lokaal binnen als koeien. was zo grappig! ze waren zo gefocust om er zo goed mogelijk uit te zien als koeien.
thuis een giga groep met hollandesie bij de supermarkt! :O
even gepraat was vaag. maargoed.
toen thuis alvast een beetje ingepakt want heb geen tijd morgen en wil mn laatste zaterdag niet verspillen aan inpakken..

19-12
laatste werkdag..
veel fotos gemaakt..
kids kregen allemaal tandpasta van mensen van projects abroad.
en later toen ik mn koekies ging uitdelen gingen ze happy birthday zingen want de laatste keer dat ik ze wat lekkers gaf was t mn verjaardag -.-
dus toen hebben we er een kerstliedje van gemaakt.
na de les nog veel fotos gemaakt en met Glory en Helena gezeten..
toen helaas afscheid moeten nemen.. :(
was zo moeilijk.. :(
en kon niet helemaal goed afscheid nemen want ik wou niet dat Aston er achter kwam dat ik weg ga want dan zou hij het voor me verpesten.
met zn stomme donaties enz.
toen met Glory naar de poort gelopen, haar een hele dikke knuffel gegeven.. gehuild.. en toen weggegaan..

toen naar het projects abroad kantoor.
daar hadden we een kerst feest!
iedereen moest iets koken van eigen land. maar ik was een beetje lui dus ik ging een heeeeeele lekkere chocolade cake maken!
en achteraf vond iedereen dat het beste gerecht! HAH!
verder gewoon gezellig met iedereen gehangen en gezongen!
toen met zn 6en in de taxi opgepropt, keihard kerstliedjes gezongen! iedereen keek ons raar aan!
een auto vol met MZUNGUS die opgepropt op de achterbank zitten en keihard aan het zingen zijn.
MOET KUNNEN ! :D
toen afscheid genomen van iedereen! :(
ga het zoo missen!

20-12
laatste dag..
eindelijk een schilderij gekocht van Brian, een man die ik al sinds augustus heb beloofd om een schildering te kopen..
dus hij was blij!
daarna mn laatste lunch bij fifis. lekkere milkshake!
thuis de laatste dingetjes geregeld en fotos gemaakt met iedereen!
toen om 3 uur opgehaald.. huilen.. en toen naar het vliegveld.. mwehh


  • 25 December 2014 - 17:40

    Ilka:

    Onvoorstelbaar dat je nu alweer in Zuid-Afrika zit! Benieuwd naar je volgende blogs! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 4289

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: