WINNER TAKES IT ALL - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu WINNER TAKES IT ALL - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

WINNER TAKES IT ALL

Blijf op de hoogte en volg Jente

04 April 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

7-3
vandaag een email naar Kissmea gestuurd om mijn klachten over Projects Abroad te bespreken. Ik ken haar omdat papa met haar had gewerkt toen hij hier was.
Dus haar die email gestuurd en verder een beetje gehangen!

8-3
vandaag met de familie richting Cape Town gereden.
En op bezoek gegaan bij wat vrienden van Selene en Johan.
Daar, maar natuurlijk, gebraaid!
maar was heel lekker!
was best grappig, want een van de mensen gaf me een stukje van een worstje om te proeven. dus ik proeven, was heel lekker. beetje pittig maar lekker! bleek dat hij dacht dat ik niet tegen pittig eten kon. :p
stond ie daar een beetje te wachten tot ik zou gillen of zo, maar nee!
I like spice! :D

9-3
Oma jarig!
mijn dag hier was verder niet heel boeiend maargoed!

10-3
vandaag kreeg ik de taak om wat boeken te sorteren en de titels op te schrijven enzo.
dus naja ik dacht een paar boeken..
de kids kwamen binnen lopen met wat stapels. dus ik dacht oke prima.
maar little did i know.. dat ze heen en weer moesten lopen om al die boeken in het lokaal te krijgen..
ik heb geen idee hoeveel boeken het waren maar ooooh het waren er niet normaal veel...
dus daar bijna de hele dag mee bezig geweest!
Na school ging ik met Adriaan (neef van Selene) en Hendri (Selene's zoon) 100 nogwat kruizen gestuurd die we gaan gebruiken voor een paasproject op de school.
en natuurlijk.. kakt er een vogel op mijn hoofd.. ughh heb ik weer hoor!

11-3
vandaag op school een tijdje niks te doen dus met Adriaan op google maps een wereld reis gemaakt!
dat komt er van als je te veel tijd over hebt en je Jente Ellenkamp heet..
maargoed was erg leuk!
Toen met wat kids kloklezen op de computer geoefend.
Ging vooral met Geraldine zitten, want ze vond het lastig.
Daarna gingen we kunst doen.
Ze kregen een papieren bord en wat pasta.
Ze dachten dat we gingen eten.. oeps..
maargoed ze gingen een gezicht maken op het bord met de pasta.
helaas waren een aantal kids drukker bezig met het eten van harde pasta dan het maken van een gezicht..
maar oke ze hadden plezier! en dat is het doel!

's avonds met Adriaan gekookt!
Pasta Carbonara! jummmmm
en het is zo makkelijk en lekker!! dus yaaay!

12-3
vanmorgen kwam Jhanmeliette (een leerling) naar me toe gelopen en ze gaf me een kaartje!
' Hi Jente,
i love ou wery mats, end you is wery nase, end your is long end ai love dat.'
zo lief! en zo gebrekkig engels haha!
Maar super lief!
alle kids zijn steeds zo lief! me altijd bedanken voor de les en dat soort dingen!
tijdens engels begon Patricia(leerling) opeens te huilen.. Probeerde haar te helpen maar ze wou niet praten..
Dus naja was een beetje lastig..
Na de pauze weer kunst.
We gingen een stukkie stof kleuren! ze konden kiezen tussen roze of blauw.
3x raden, alle meisjes kozen roze en alle jongens kozen blauw. surprise surprise!
ze vonden het super om te zien!
Maaar we moeten nog even wachten tot het droog is.

13-3
2e keer dat t vrijdag de 13e is dit jaar!
Patricia kwam vanmorgen naar me toe om te zeggen dat ze vandaag weer happy was!
Dus dat was heel fijn om te horen!
verder gingen de kids voor zichzelf lezen op de computer en ik liep langs om te helpen.
en vandaag in de avond mee gegaan met Selene om Youth te doen.
dat doet ze iedere vrijdag.
De kids die in de buurt wonen komen dan naar school voor een uur of anderhalf uur.
en dan gaan ze samen met Selene zingen en de bijbel lezen en iets creatiefs doen.
vandaag gingen ze boekenleggers maken. was wel leuk!

14-3
Vanmorgen vijgen jam gemaakt met Selene!!!
JaaaJa!!
Was heel leuk! en lekker! :D
En ook best wel makkelijk eigenlijk!
Later met Hendri en Ilse (Selene's kids) lekker gezwommen in het zwembad!
En later in de middag ging ik de jampotjes versieren!
's avonds naar Lappies gegaan. (afkorting voor labuschagne, de achternaam van Adriaan en zn familie)
Adriaan, Elandri en Alretha (de drieling) waren jarig!
Dus met hun en al hun vrienden gehangen in de tuin en 3x raden, gebraaid!
Was best gezellig!!

15-3
Vandaag EINDELIjk naar het restaurant gegaan waar Johan (Selene's man) de eigenaar van is.
Was heel leuk en lekker pizza gegeten!

17-3
vandaag voor het eerst aa Grade 5 voorgelezen.
Was best bang, want normaal lees ik altijd aan grade 4 voor dus daar ben ik aan gewend.
Maar het was allemaal prima en leuk!
en ze luisterden zo goed! yaay!

Ondertussen gaan er allemaal emails rond naar Projects Abroad en Kissmea en naar papa en mama. Over al mn klachten.
Dusss nu zijn we op het punt dat ik waarschijnlijk morgen naar het Projecs abroad kantoor ga om met ze te praten. gelukkig gaat Kissmea wel mee!

18-3
Vandaag vroeg op en met Selene naar Kaapstad gereden.
Een paar tussenstops en toen naar Wynberg gereden naar het kantoor.
Daar een niet super lang maar niet heel erg leuk gesprek gehad met Gisela, Flora en Kissmea.
En wat dingen besproken.
Nu moet ik besluiten of ik nog door wil gaan bij Projects Abroad of niet.
Ze zeiden dat ik geen geld kan terug krijgen. maar we zullen zien.
De strijd is nog niet over!

19-3
vandaag weer voorlezen aan wat groepen.
En naja ik was nogal moe en ik ben niet super duper goed in voorlezen..
dus dan komt dit voor in een verhaal:
' The dog crewed and screwed the shoe..'
Dusss ongemakkelijk want het verhaal zei eigenlijk:
' The dog chewed and chewed the shoe.'
Adriaan lachte zich helemaal kapot, en ik schaamde me dood! Maar moest ook best wel lachen! oooh zo ongemakkelijk!
Gelukkig snapte de kids er niks van!!!

20-3
Vandaag met grade 1,2,3 en R (kleuters) hun kruizen geverfd. ( de kruizen die we op 10-3 hadden geschuurd) was heel erg leuk!
Adriaan had dat al gedaan met grade 4,5,6,7.
Thuis alle kralen in de zakjes gestopt want op de laatste dag voor de vakantie gaan ze de kralen aan hun kruizen maken en dan kunnen ze de kruizen thuis ophangen.

21-3
vandaag met Selene een workshop gegeven voor vrouwen tussen de 14 en 35.
Ze gingen sieradendoosjes versieren en ondertussen ging Selene wat dingen voorlezen.
Was best leuk!
Later in de middag buiten gehangen.
Hendri had een kip gevangen in een zak en was er mee aan het rondlopen.
Was best zielig maar ook wel grappig!
gelukkig lieten ze m later los!

22-3
vandaag weer lekker gezwommen! want het was ontzettend warm!!
En in de avond m'n email aan projects abroad geschreven, maar nog niet verstuurd.

24-3
Vandaag op school was niet super druk.. dus was steeds bezig om mn email naar projects abroad aan te passen.
in de middag nog met hendri wat voetbal gespeeld!
en 's avonds mijn email gestuurd!

Ik heb besloten dat ik niet verder wil werken met projects abroad omdat het te slecht georganiseerd is en mijn geld wordt er niet goed aan uitgegeven.
En in de mail vraag ik in iedergeval een deel van mijn geld terug.
zodat ik hier kan blijven.
Dus nu afwachten!!

27-3
vandaag met grade 5 en 6 gaan kleien buiten.
moesten ze nog doen om een cijfer te krijgen.
grade 5 moest 2 actie figuren maken en garde 6 moest een dier maken met een mens op zn rug.
was gezellig!
en sommige kids waren echt heel goed!
2 dikke sumo wrestlers!!
Was heel leuk!

28-3
vandaag met Adriaan en zn pa een beetje rondgereden en wat winkels bezocht!
lekkere ijskoffie gehad!
toen later besloten dat ik mee ga met Adriaan, Alretha en hun ouders naar Canal Walk om naar de film te gaan!!
wooohooo eindelijk naar Canal Walk!!
Dus daar gingen we heen!
Echt giga grote shopping mall!!!
het meest shockende was dat ik niks heb gekocht!!!?!?!?!??!?! I KNOW!
En toen naar de film Insergent gegaan!
Was heel leuk! maar snapte niet alles, omdat ik het eerste deel Divergent niet heb gezien. maaarja ik was in Canal Walk en het was super gezellig!!!
Toen bij hun blijven slapen!

29-3
vandaag nog lekker bij Lappies gehangen.
en in de middag (SURPRISE) gebraaid!
Was erg lekker!
Toen weer naar huis.
En raad eens!!!!
we gingen BRAAIEN!!
maarja was lekker! en lekker mais!

30-3
om 4 uur wakker geworden want ik werd aangevallen door ongelofelijk veel muggen!!!!! :O
dus ze allemaal doodgemaakt! ghegheghe
en vandaag voor het eerst al een groep op school gehad op 8:15!
normaal moet ik wachten tot 9 uur!!
dus was fijn!
na school naar Hendri's school gereden en toen naar het rugby veld.
ze hadden een soort race iets.
Was best leuk maar na een tijdje saai :p

31-3
vandaag met de grote doos met kruizen naar school gelopen.
en samen met Adriaan eerst grade 4 geholpen met de kralen.
daarna kwamen grade 5,6,7.
Was best leuk!
en na de pauze kwamen 1,2,3 en R ook!
Toen alles uitgedeeld met Selene!
Was heel erg leuk! en nog allemaal foto's gemaakt!
daarna even snel mijn email bekeken.

( ONDERTUSSEN:
veel ge-emaild met projects abroad. want ze wilde me geen geld terug geven.
maar ik heb geen geld meer over en ik wil niet verder met ze werken, en ik wil hier blijven maar ik moet natuurlijk Selene wel iets betalen om me hier te laten blijven..
duss blablabalaaaa heel gedoe! )
dus mijn email bekeken....... tromgeroffel!!

SUPER NIEUWS!
PROJECTS ABROAD BETAALLD ME HET DEEL TERUG ZODAT IK SELENE KAN BETALEN OM HIER TE BLIJVEN!!!!!!!
dus helemaal happy!!

I WON!!!!

1-4
nieuwe envelop! Tante ilkaa!! graciasss!
vandaag naar Hendri's school om armbandjes te maken met zijn klas.
Was best leuk!
verder was de dag niet heel boeiend.
ooh ja!
Selene en ik gingen even langs bij de schietbaan om de prijzen te checken want ze moet haar dinges weer vernieuwen om een pistool te mogen hebben.
Dus we gaan volgende week waarschijnlijk naar de schietbaan en dan mag ik ook schieten! SPANNEENNDD!! heb er zin in!

2-4
vandaag 30 potjes versierd om kaarsjes in te doen om aan te steken voor pasen.
en daarna wat zakken gevuld met wat eten.
's avonds dat met Selene uitgedeeld aan de mensen in de buurt.
was best leuk!

3-4
vandaag met Selene, haar moeder, hendri en isle naar het ouderencentrum gegaan om wat paaseitjes uit te delen en Selene gingen nog wat dingen voorlezen uit de bijbel.
was best moeilijk om sommige mensen te zien en om te horen dat ze zo alleen waren..

daarna lunch gehad bij het restaurant van Johan.
En toen lekker bij t huis gehangen.

4-4
vandaag lekker lui!
en ongeveer de halve dag bezig geweest om deze blog te schrijven omdat ik het al best lang niet heb gedaan!! SORRY!

maargoed hier is ie!

AND REMEMBER:
If there is something you really want, don't give up untill you have it.
And accept all the help you can get!


  • 04 April 2015 - 12:18

    Mirre:

    Lekker bezig Jent! Je hebt het wel getroffen bij deze mensen :)

  • 04 April 2015 - 19:30

    Ilka:

    Jeee wat een gedoe met projects abroad, maar goed gedaan!!! Veel plezier verder! :-) xxx

  • 06 April 2015 - 11:26

    Eric:

    Da's mooi. De aanhouder wint.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 4277

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: