Cape Town baby! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu Cape Town baby! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

Cape Town baby!

Blijf op de hoogte en volg Jente

11 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

22-12
eerste dag!!
vandaag introductie dag gehad! werd opgehaald door Samantha!
Was heel gezellig! lekker geluncht en alles geregeld en ook het project gezien en de andere vrijwilligers ontmoet!
STRAND WOOHOO!!
en 's avonds met alle vrijwilligers naar Cafe Africa gegaan! heeeel lekker eten en leuk dat de bediening om de zoveel tijd kwam zingen en trommelen! was super gezellig!
Enn ook mooie verf op ons gezicht gekregen! Was awesome!

23-12
eerste werkdag! samen met Malina (huisgenoot) naar het strand gegaan en daar op de kids gewacht.
Toen eigenlijk de hele dag met Kimberly (een van de kids, dochter van Cleo, de man die de truck brengt iedere dag) en een ander meisje gezeten en lekker in het water gelopen en gerend!
Beide op m'n armen en in de zee gelopen! jeetje wat een workout! maar was heel leuk!
Toen rond half 3 gingen de kids weer naar huis! en heb daarna lekker geluncht met Shara (andere huisgenoot)
na de lunch zou ik eigenlijk m'n eerste surfles krijgen, maar dat ging niet door dankzij de haaien... SHARK ALARM! hurray! :O
Dus toen met Malina en Shara naar de shopping mall gegaan en even lekker geshopt! yaaay!
's avonds gingen we naar de bios en hebben we The Hobbit gezien! volgens mij het laatste deel maargoed was leuk!

24-12
vandaag kregen we een tour door cape town city centre!
was heel erg leuk en interessant!
veel informatie gekregen over het parlement, gardens, apartheid, slaven markt en natuurlijk Nelson Mandela! Heb ook het balkon gezien waar hij zijn eerste speach als vrij man gaf! :D

25-12
KERST! en FUENAA is jarigggg!! <3
gezellig met iedereen geskyped!!
en lekker koekjes gebakken!!
en 's avonds heel lekker en heel veel gegeten! zoals het hoort bij kerst! :D
na het eten een super super lekker toetje waar ik het recept van ga vragen! en ook de koekjes gegeten! sooo goood!!
en heel veel familie ontmoet! was echt heel gezellig!

26-12
vandaag hebben we TABLE MOUNTAIN beklommen!
ooooh wat was dat zwaar zeg! was echt helemaal kapot!
Shara en ik deden er wat langer over dan de rest maar we hebben het gedaan! Ben super trots en helemaal kapot!
het was letterlijk klimmen! giga stenen! ooh my! het was zo zwaar!
maaaar dus we hebben het gehaald!
en op de top even lekker een broodje gegeten en toen veel foto's gemaakt met iedereen!
er liepen 3 meiden rond in rare elvenkostuums en ze gaven gratis plak tattoos aan kids.
en wij als 18+ers zijn zo volwassen dat wij ook een plak tattoo wilden hebben!
Dus we kregen een tattoo! was echt super grappig! Dory (een van de jongens) had een tattoo van woody (toy story) op z'n voorhoofd en iedereen keek 'm aan alsof ie gek was! maar het was leuk!!
enn ooooh wat was het koud op de top zeg!
maargoed daarna met de kabel naar beneden gegaan en toen naar Water Front gereden!
daar lekker uit eten gegaan! was super gezellig!
Heel geslaagd en vermoeiend dagje!

27-12
vandaag met moeite uit m'n bed gekomen! zo moe!!
maaar met wat mensen naar Hout bay gegaan en daar naar een markt gegaan!
heel leuk om te zien! vet chaotisch maar wel heel leuk! en hele lekkere honing geproefd! dus die ga ik binnenkort even kopen! :D
toen nog even langs de haven gelopen en zeeleeuwen gezien!
toen was het idee om te gaan surfen maar niemand had de sleutel voor de trailer.. dus dat ging niet door.
en er was te veel wind om lekker op het strand te liggen dus toen lekker geluncht en naar huis gegaan!

28-12
vandaag zijn we met een grote groep naar Kirstenbosch park gegaan!
zoooo mooi! wauwie!
en er was een concert! dus daar zijn we heen gegaan, was hele leuke muziek! van HOT WATER!
awesome! en het was heel gezellig!!
enn daarna hebben we lekker gegeten in Waterfront! :)

29-12
vandaag weer werk!
helaas slecht nieuws.. er komen geen kids vandaag.. en de rest van de week ook niet.. ok..
toen zijn we met zn allen op zoek gegaan naar een plek om te kunnen huren want het werkt niet super met de trailer en de wetsuites drogen niet goed op..
na een tijdje kreeg ik mn eerste surfles! FINALLY!
was heel erg leuk! en na een paar pogingen lukt het om te staan! woohoo!!
was heeel leuk!! en heel vermoeiend!
later gingen we met wat mensen naar de shopping mall en daar even rondgelopen!

30-12
vandaag naar Camps Bay gegaan!
lekker op het strand gehangen en in de ijs koude zee gesprongen!
maar wauw het was zo mooi daar!
helaas heel erg verbrand.. oeii..
ennn later besloten om naar de outlet te gaan om te shoppen voor new years eve!

31-12
vandaag lekker thuis gehangen tot in de avond!
iedereen kwam naar ons huis en toen werden we opgepikt door de taxi!
en naar Camps Bay gereden!
en toen kon het feest beginnen!
we waren VIP!!!!! :D
de hele nacht gefeest! was echt super!
en toen rond 5 uur thuis. dus moeeee en toen lekker geslapen!!

AND REMEMBER:
Muizenberg is sooo goood!

• 11 Januari 2015 - 17:58

Ilka:

Het enthousiasme spat er vanaf!! Enjoy!!