eerste maand al bijna voorbij!! :o - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu eerste maand al bijna voorbij!! :o - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

eerste maand al bijna voorbij!! :o

Blijf op de hoogte en volg Jente

25 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha

Dit verslag ziet er waarschijnlijk raar uit. En de komende zien er waarschijnlijk ook zo uit. want ik schrijf dingen steeds snel op voor mezelf. En dan zet ik ze in een verslag.

Winnie (de moeder) zat van 11 tot 3 bij de kapper om haar haar te vlechten! :o

16-08-14
Met Winnie lang gewandeld. Wat familieleden ontmoet en maasai jongens ontmoet. En samen met ze gesprongen.. Jeetje wat springen die hoog! en wat zal ik er als een gek hebben uit gezien!
En mn eerste Shikamoo te horen gekregen van een jochie. Betekend dat hij me respecteerd! YAY

17-08-14
Naar de hot spring geweest, niet met het idee dat je er kon zwemmen... Dus geen bikini of iets mee. En het idee was dat we met 4 mensen zouden gaan, maar 2 kwamen niet opdagen..
Dus het wordt duurder.. en ik heb niet meer geld mee genomen dan dat de bedoeling was.en ik wil ook niet meer betalen..
Maar Mike betaald mijn extra deel! Heel aardig van hem!! :D
Het is wel echt super mooi hier!! maar na een tijdje werd het druk en had ik het ook wel gezien. Maar natuurlijk.. Lunch, was wel heel lekker! Frietjes in een omelet.
Het was echt super mooi!!!

18-08-14
Vandaag 2 nieuwe vrijwilligers bij Aston Vision!!! Heel aardig en heel gezellig!! :D
Het duitste meisje van mn vorige gstgezin is er ook weer, maar ze is niet zo leuk of aardig.. Dus nogh een reden dat het bij dit gastgezin veeeeel leuker is! :D
yaay

wat nieuwe armbandjes gemaakt!
heb de tijd bij gehouden..
over 1 speciaal armbandje deed ik 2 uur en 20 minuten! :O

18-08-14
En er is nog een jochie, Karim, en die is zooooo lief en cute!
hij wil graag bij de bad boys horen maar diep van binnen is het een softie. En hij wil ook graag leren, want als hij zn huiswerk heeft gedaan is hij zo trots en blij als het goed is gegaan!!
Heb het helemaal naar mn zin!

En ja.. 6e keer dat de stroom er uit ligt! OMG.
Komt die (gewonnen) zaklamp toch van pas!
En we hebben gelukkig zo'n soort ding waardoor er een paar lampen wel aankunnen!!

19-08-14
NEW KID! Rachel! Zooo lief! en nog heel stil, maar iedereen is lief voor haar! Ze is zo schattig!!

20-08-14
Kids waren enorme lastpakken vandaag.. Zelfs de goede kids waren vervelend..
En niemand luisterde..
Dus toen bedacht Jessica (nieuwe vrijwilliger uit USA) om alle schriften enzo af te pakken en alle kinderen in stilte te laten zitten. En als ze dat goed deden dan kregen ze een potlood en papier en mochten ze kleuren.
Er waren 5 jochies, onder wie mijn lieve Karim, die de boel nog steeds op stelten zette.. dus die hebben we tijdens speeltijd nog wat langer laten zitten.
klinkt heel lullig.. Maar het helpt wel!
Ze luisteren nu veel beter!!
En tijdens speeltijd kwamen een paar kinderen terug om te kleuren. Heel leuk!
En we hebben eindelijk een nieuwe bank voor in de klas! THANK GOD! Hopelijk helpt dit ook goed tegen de onrust! (EN JA HET HELPT ENORM!)

21-08-14
Ik ging met kate lunchen, en toen we over straat liepen zei een man opeens tegen me :
Your voce sounds like Beyonce!
Echt te grappig!

23-08-14
Hagedis in de badkamer! Schrok me helemaal rot! en hij was echt mini.. maar je verwacht geen bewegende dingen in je badkamer..

CHAOS in Arusha!
De president kwam er door!
overal file! alle auto's werden aan de kant gehaald!

Samen met kate naar een Maasai dorp geweess! Echt super leuk om te zien! Daarna naar een maasai markt geweest! Ook heel indrukwekkend om te zien!
Behalve het barbeque gedeelte..
waar ze geiten dood maakten en gingen klaar maken...
IK WORD VEGETARISCH!
Ik kon wel huilen en kotsen.. zo naar om te zien..
sommige bleven nog zo lang spartelen terwijl ze al vermoord waren...

Maaaar de rest van de markt was wel heel gaaf om te zien!!
Ik heb een handgemaakte armband gekocht en een maasai doek natuurlijk!!!
Een oude vrouw probeerde een armband om te doen en te verkopen, ze deed 'm gewoon bij me om helemaal knopen, en ik stond daar echt van uhmmmm nee dankjee!
maarja verder heel leuk!

Ennnnn ik heb kameel gereden!!!! :D
Echt ziek hoog man! En heel leeeuk!

Helaas ben ik wel de hele dag al extreem verkouden..
Ziek zwak en misselijk.. :(

En dan schrik je je weer dood door een grotere hagedis in je badkamer.. die gaat rennen en in je kamer beland..en dan dus op je muur zit..
Gelukkig komt dan je redder die m slaat met een bezem en m naar buiten brengt..
maar dat doet je weer denken aan die arme geiten..
oooh wat ga ik lekker kunnen slapen vanacht... not..

24-08-14
naar de dokter geweest om te checken of er niks mis is, gelukkig niks!
behalve dat ik een beetje gek ben, maae dat is niks nieuws.
Heb wat medicijnen gekregen tegen mijn verkoudeheid en tegen de spierpijn.
Toen thuis een beetje gehangen.
En later met Winnie en Fajida naar World Garden gegaan, waar we met Shawn en zn mama Helen, hadden afgesproken. Toen naar de speeltuin, niet heel boeiend maarja. Frisse lucht is altijd goed!
Toen op het terras gezeten, met live muziek!
En Shawn ging dansen! Echt HILARISCH!
hij is 1 jaar oud en heeft hele erge O benen waardoor zijn evenwicht super slecht is.
Dus ga maar na hoe het dansen er uit zag.
Toen wat frietjes en kip gegeten, geen kip voor mij.. Kan geen vlees meer eten na gisteren.. tot dat dat beeld uit mijn hoofd is..
En misschien dan nog niet..

25-08-14
vandaag weer een gewone dag gewerkt.
Ben wel wat eerder weggegaan omdat ik nog niet beter ben, dus iets minder hard werken mag wel vind ik.

  • 25 Augustus 2014 - 12:51

    Katja:

    Dat vind ik ook!

  • 25 Augustus 2014 - 13:43

    Mirre:

    Wat een verhalen :) Fijn dat je je weer wat beter voelt! En dat het niks ernstig is. Love you mwa mwa mwa

  • 25 Augustus 2014 - 14:13

    Ilka:

    Zit hier op mijn werk al je verhalen te lezen, geweldig! Dat van die geiten is wel wat minder...maar ja..the real world enzo...brr. En rustig aan maar tot je je beter voelt. xxx

  • 28 Augustus 2014 - 15:33

    Fenne:

    Lekker bezig! Vegabuddy :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 4273

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: