Dag 3,4 en 5 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu Dag 3,4 en 5 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

Dag 3,4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Jente

07 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha

5 augustus:
Na een moeilijke ochtend, is mijn dag toch wat beter geworden.
Lekker geluncht met Kate, Rose en Patrick.
Patrick heeft ons een tour gegeven door Arusha.
Later gingen we naar het kantoor terug en daar heeft Khenette ons het een en ander uitgelegd.
Ooooh nee, andersom! Eerst Khenette en toen met Patrick.
Na Patrick gingen we terug naar het kantoor en kregen we onze simkaarten.
Daarna gingen we weer naar huis.
Jackie (begeleidster) heeft geld overgemaakt op mijn simkaart en me nog een keer uitgelegd hoe ik morgen helemaal alleen met de dalladalla moet..
Voor degenen die het niet weten, behalve mijn vader ;), een dalladalla is een busje die als een wilde stier over de weg rijd, waar je heel goedkoop mee kan reizen.
Dusss dat ga ik morgen doen.
Ik moet om 9 uur beginnen. Heb er zin in!
Alle kinderen, ook op straat, zeggen allemaal hallo, mambo!! En ze willen allemaal een high five. Of je gewoon even aantikken want ja ik ben een blonde trien die daar rond loopt.
Ik heb er al wat meer vertrouwen in.
Behalve mijn gastgezin.. dat loopt nog een beetje stroef... maar misschien wordt het allemaal beter als de andere vrijwilligers er zijn.
Maar het is ook wel grappig hier, want een man die hier werkt is de hele tijd keihard aan het zingen!
We gaan het zien...

6 augustus:
Eerste werkdag zit erop!
Phoeeeee wat vraagt dat veel energie!
Ik was er (maar natuurlijk) veel te vroeg..
Ik stond voor een dichte poort.
Kwam er een klein meisje naar me toe gelopen, pakt mn hand vast en opent de poort. (die blijkbaar wel open was)
Dus ik was te vroeg en ik wacht tot de andere vrijwilligers er zijn.
Er is een meisje uit Belgie, Fien, een meisje uit Ierland, Molly, allebei heel aardig, vooral toen ik weer een breakdown had!
Samen met een chinese jongen, waar ik de naam steeds van vergeet, gaven we les aan de kinderen. Het was zoooo chaotisch.
Maar wel leuk!
Na de les gingen ze buiten spelen.
Een meisje wou de hele tijd dat ik haar vast hield, was heel lief maar na een tijdje wil je ook even wat anders.
Maar ze stalkte me dus dat lukte niet zo goed.
Toen ging ze schommelen, en kwam de volgende bij me hangen, kleine Helena.
Die viel steeds of op schoot of in mn armen in slaap. Heel lief!!
En de rest maar rennen en gillen!
Daarna gingen ze lunchen.
Ze hebben hier trouwens 2 koeien, wat geiten, kippen en allemaal kittens!!!!! OMG zooo cute!
Duss toen gingen ze eten en aahhhh wat een rust!
Na het eten hebben we alles afgewassen en mochten we naar huis.
Weer met de dalla dalla. Ik word echt een pro!
Eenmaal thuis. weer een breakdown. Daarna kreeg ik lunch, een eitje en friet.

7 augustus:
Vandaag weer vroeg op, en naar werk.
We hebben kort les gegeven en toen zijn we naar een klein dorpje geweest en hebben we een aantal ouders ontmoet van de kinderen.. phoee.. dat was echt naar om te zien allemaal..
Er waren 2 kinderen, eentje was verlamd en de ander had z'n hele hand verbrand in vuur..
Toen gingen we weer terug naar de kids.
en het was pauze.
Ik ging bij ze staan, kwam er een klein meisje die haar vest op de grond legde en zei dat ik er op moest gaan zitten. Zoo lief!!
Toen ik zat kwamen al die kinderen om me heen staan en propte ze allemaal bloemen in mijn haar!
Echt zo lief! en Chaotisch en pijnlijk :p
Daarna gingen we weer naar huis.
Ik ging gelijk door naar het kantoor want ik had met Jackie afgesproken.
Ik ben aan het denken over verhuizen naar een ander gastgezin, want het bevalt me toch niet zo goed.. Het is te stil.. En ik ben mensen om me heen gewend..
Dus ik ga straks met Baraka naar een ander gezin om kennis te maken, en om te kijken of dat wel beter is.
Ook hier zijn nog geen vrijwilligers maar misschien kan ik het beter met ze vinden. Dus we zullen zien!
Vanavond is er een barbeque voor alle vrijwilligers, daar ga ik heen dus hopelijk ontmoet ik allemaal leuke mensen!

Byeee
xxx

Ik mis jullie :(

  • 07 Augustus 2014 - 16:09

    Jente Ellenkamp:

    Oke, heb net 2 huizen bekeken, ik dacht 1.
    Maar 2 duss.
    En de 2e was echt heeel mooi! Met een wasmachine!! :O
    Enn de mensen waren super aardig! Dat meisje, Fien woont daar tot morgen ochtend en dan gaat ze naar huis.
    Dus dan ben ik wel alleen tot september. Maar de mensen zijn heel aardig, en ze hebben een super cute baby zoontje! OMG!
    En het is ook nog dichter bij mijn werk! Dus YAAY!
    Ik verhuis morgen!
    En strakt barbequen!! :D

    xx

  • 07 Augustus 2014 - 17:21

    Reel:

    Helemaal goed, u gaat door voor de volgende ronde

  • 07 Augustus 2014 - 17:33

    Mena:

    Goedzo Jent!! Heb je goed opgelost!! En het was super gijn om net even met je te chatten!!

  • 07 Augustus 2014 - 18:07

    Ilka:

    Wauw wat jij allemaal beleeft in 3 dagen!!

  • 07 Augustus 2014 - 19:44

    Katja:

    xxx

  • 07 Augustus 2014 - 23:34

    Jara:

    Lieve jenteee! Klinkt allemaal goed daar, behalve dan je huis waar je eerst zat, maar mega fijn dat je dan nu naar een ander gezin kan!!! Ik mis jou :( en ik wil nog een keer met je skypen meid! <3 xxxxx

  • 08 Augustus 2014 - 21:54

    Ilka:

    Was ik bijna nog het belangrijkste vergeten: ik heb twee gordijnhaakjes gevonden ;-))))) [wel niet dezelfde, but they do the job] Tot zover mijn avonturen :-). xx

  • 09 Augustus 2014 - 12:49

    Eric:

    Geweldig verhaal: vertederend met de kinderen en ondernemend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 4254

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: