I'ts been a long time coming.. - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu I'ts been a long time coming.. - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

I'ts been a long time coming..

Blijf op de hoogte en volg Jente

06 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Sorrryyyyyy dat het zo lang geduurd heeft!!! :O
Ik heb ook zo'n druk leven!
Dusss in the mean time..
Veel, heel veel schaak gespeeld!!
Vooral met grade 3,4 en 5.
En kids van grade 4,5 en soms 6 komen in de pauze altijd langs om nog meer te schaken dus dat is super!
Dus is wel fijn om te zien dat ze het leuk genoeg vinden om in hun eigen tijd nog langs te komen om te schaken! :D

6-5-15
Vandaag kwam Selene thuis met 2 baby lammetjes! Zo cute!!
En zo klein! Dus we hebben ze een knus plekje gegeven en ze melk gevoerd. Was zo cute!
en ja, ze heten Barbie en Spongebob..
Dus...

-----------

Verder heb ik ook veel geholpen met papier werk!
Veel kopieen gemaakt voor de komende toetsen enzo.
En ook wat toetsen op de computer overgetypt zodat ze die op de computer kunnen maken.
Veel werk, maar ook wel leuk om te helpen met andere dingen.

8-5-15
helaas heeft een van de lammetjes het niet gehaald..
hij zag er bij aankomst al heel dunnetjes en ziekig uit.. Dus dat was wel sneu..
Dus nu is Barbie weer alleen.

9-5-15
Tussendoor een nieuw lammetje gekregen. Deze heet Tinkerbell.
En we gingen ze samen wassen!
Was best leuk, en ja ook goor want ze zaten helemaal onder de poep.. ugh
Maar het was wel gezellig en lekker in de zon dus ik vond het niet zo erg.
En ik had gelukkig handschoenen :D LIFESAVER!
Daarna Selene geholpen om tafeldecoraties te maken voor het restaurant. Speciaal voor moedersdag.
Dus dat was gezellig! En het zag er ook mooi uit!
En 's avonds geholpen om pudding te maken!
Was ook erg leuk!
Dus een heel productief dagje gehad! :)

10-5-15
MOEDERDAG!
Vandaag met z'n allen naar het restaurant gegaan.
Was verder niet heel boeiend.
Maaar ik heb wel met mirre,Fenne en Sem geskyped! Was heel gezellig!
En daarna ook met papa en mama!!!
Was ook super leuk! En fijn om iedereen weer te zien!

13-5-15
vandaag even op school gehangen en toen kwam Adriaan!
Samen weer naar huis gelopen en daar met Selene op Kissmea gewacht.
Toen omdat het niet ging lukken met de auto, samen met Adriaan het voetbalgoal helemaal naar school gedragen! WORKOUT!!! wow dat was de langste tocht naar school die ik ooit heb gehad, maar het was wel gezellig!
Toen op school alle sportspullen uit de auto gehaald en die allemaal mooi in elkaar gezet en neer gezet op het school terrein!

Er zijn mensen van Amerika die sportspullen gedoneerd hebben voor de school! Top! Nu hebben ze een voetbalveld, tennis spullen, cricket spullen en spullen om Netbal te spelen.

Dus dat hebben we allemaal klaar gemaakt.
En toen kwamen alle kids naar buiten.
Wauw! Ze vonden het geweldig!! De uitdrukking op hun gezichten was zo mooi!
Dus toen met alle kids druk gesport!
Ik heb veel tennis gespeeld met de kids! Was super leuk maar super vermoeiend! want ja naja ik ben niet sportief ghehe
Maar was heel leuk!
Super leuk en goed dagje!

15-5-15
vandaag heb ik in 100 jaar de film BABE gezien!
wow dat is echt een jeugdsentiment!
En wow wat een slechte film haha!
Maargoed was wel grappig om weer te kijken na zo lang!

----
Verder gewoon veel schaak gespeeld en thuis vel gehangen.
En ook tussendoor nog een skypesessie gehad met een vrouw van de Marnix academie!
En dat was allemaal goed, dus yaaay!
Nu alleen nog die verschrikkelijke geschiedenis toets maken aagh.
Oh en ook ergens ooit de film ' Machine Gun Preacher' gekeken!
WAUW echt een hele goede film!
En het deed me heel veel denken aan Tanzania..
Dus sinds die film mis ik Tanzania en die kids zo erg!
Ik miste ze sowieso al, maar nu nog meer..
nooit gedacht dat ik ze zo erg zou missen!

22-5-15
Vandaag heb ik presentaties gedaan voor graad 4 tot 7 over Tanzania en een beetje over Kaapstad!
Ik vond het zelf heel leuk om te doen.
Ik had wat foto's uitgezocht en die liet ik dan op de grote projector zien.
En dan vertelde ik een beetje van hoe en wat er daar speelde.
En het doel was ook een beetje om hun te laten zien hoe goed ze het eigenlijk hebben, ookal lijkt het niet altijd zo te zijn.
En ik kwam echt tot hun door en dat deed me heel goed!
vooral bij graad 5!
Ze vonden het zo interessant en leuk om te zien.
En ze begrepen echt goed wat ik wilde bereiken. Was super om te zien!
voelde me er heel goed over!
en na de presentaties zeiden ze ook allemaal hoe leuk en interessant ze het vonden!
die kids zijn zo lief he! En zo beleefd! Vooral graad 5!
Was een hele leuke en productieve dag! Heb echt het idee gekregen dat ik een verschil heb gemaakt.

25-5-15
Beste verrassing toen ik thuis kwam!
Ze hebben het super comfortabele 2 persoonsbed naar mijn kamer verhuids!!!!!
Dus je weet wat dat betekend!
AWESOMENESS!
ooooh wat slaap ik lekker in dat bed!

28-5-15
We hebben er een puppy bij!!!
Zoooooo lieef!!!! aaagh (hinthint moeder en vader :D :D )
hij heet Jess en is zo lief!
-----------

Duss in the mean time veel met de hond gezeten!
Zo lekker kalmerend in de avond!
Dus helaas daardoor waarschijnlijk ziek geworden..
Verkouden en griep en bleh!
En tot de dag van vandaag(6-6-15) nogsteeds een beetje ziekig, maar vooral gewoon verkouden

1-6-15
Nieuwe envelop!
Sally! Awesome! Dankjeee
vandaag thuis gebleven en lekker in bed gelegen.

3-6-15
vandaag weer naar school gegaan!
was verder niet extreem boeiend.
gewoon weer lekker geschaakt!

5-6-15
vandaag kreeg ik voor een totaal van 3 uur de graad 1 tot 3's.
dus een totaal van 27 kids. aaah!
En ik was helemaal alleen!
Maar het ging eigenlijk wel prima, ze waren of een boek aan het lezen, aan het schaken of op de computer spelletjes of rekenen aan het doen.
Dus ze waren lekker bezig.
na een tijdje kwamen 2 meisjes naar me toe en ze wilden dat ik ze ging voorlezen. uhmm in Afrikaans..
uh ja.. oke..
dus dat maar gedaan, geen idee of mijn uitspraak goed is of niet omdat ik waarschijnlijk alles heel erg Nederlands zeg, maargoed.
Volgens mij konden ze het verhaaltje wel redelijk volgen :p

6-6-15
vandaag lekker gehangen!
En even een beetje buiten gehangen met Jess en Barbie.
Oh ja tussen door hebben we dus een nieuwe lammetje gehad, Tinkerbell.. Helaas is die op wonderbaarlijke wijzen ook overleden. Dus nu houden we het maar op Barbie.
En nu dus mijn blog aan het schrijven!
En straks wat foto's uitzoeken die ik heb gemaakt met en van de kids en de school. Want ik wil vrijdag weer die projektor gebruiken en dat hun alle leuke foto's laten zien als goodbye..
want ja people, het is al weer mijn laatste week volgende week bij Ruststasie..
De tijd gaat zo ongelofelijk snel! NIET OKE!
Als deze week voorbij is ga ik weer terug naar Kaapstad! (yaaay) en dan ga ik nog in een school werken ; Philipi's Children Centre (de school die mijn paaapaa heeft helpen bouwen!) En ook nog computerles geven aan leraren en volwassenen.
En dat doe ik dan voor 4 weken!
En Ja na die 4 weken komen mijn paaapa, maama en broeder op bezoek voor 3 weken en dan gaan wij partyen! whoopwhoop!
En na die 3 weken.
jaaajaaaa.
Dan ben ik weer terug in het koude kikkerlandje!
CAN YOU BELIEVE IT?!??!?!?!
Dus NOTE: schrijf het allen in uw agenda!
Jente Ellenkamp will return on the 1st of August 2015! WHAAAT?!!!!!

And remember:
I'm not clumsy,
it's just that the floor hates me,
the tables and chairs are bullies &
the wall gets in the way!

Love you baaai!


  • 08 Juni 2015 - 18:39

    Ilka:

    omg time flies!!!

    p.s. I knew it: furniture does hate me :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 4261

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: