ONE HEART FOUNDATION @Malmesbury - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu ONE HEART FOUNDATION @Malmesbury - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

ONE HEART FOUNDATION @Malmesbury

Blijf op de hoogte en volg Jente

07 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Dus vanaf 15 februarie ben ik in Malmesbury.
eerste dag was gewoon een beetje hangen en wennen aan alles.

16-2
vandaag eerste dag dat ik naar de school ga.
daar iedereen ontmoet en een beetje gehangen.
na een tijdje kreeg ik een groep met kids die ik op de computer moest helpen met wat opdrachten.
het was zo lief om te zien want een jochie in die groep vond het echt super als hij iets goed deed.
verder een beetje met de kids gehangen en later thuis wat muziek geluisterd en naja same old.

17-2
vandaag officiele eerste dag.
veel kids geholpen op de computer!
en ook engels les gegeven.
samen met de kids een verhaal gelezen en de moeilijke woorden besproken! was leuk!

's avond Adriaan ontmoet.
hij is een neefje van Selene (de moeder hier, en de vrouw diede organisatie heeft)
En hij komt iedere dinsdag avond hier om dan op woensdag en donderdag te helpen in de school.

18-2
dus vandaag met Adriaan naar school gegaan.
daar wat muziek geluisterd tot een groep kwam en ze toen geholpen op de computer.
toen ging ik weer engels doen met de zelfde groep en Adriaan ging kunst doen met een andere groep.
Was leuk! De groep die ik heb voor engels is heel leuk! :)

19-2
vandaag met de zelfde groep rekenen gedaan!
de tafels 5 en 6.
probeerde het een beetje interessant te houden, en volgens mij werkte het wel! dus dat is fijn :D
En later ook weer engels met ze gedaan!

20-2
in de pauze gingen wat meiden van mijn groep bij me hangen en op het bord tekenen.
i love you Jente!
zo lief! het is zo leuk om te zien hoe erg ze waarderen als iemand komt helpen! voelt goed! en de kids zijn zo lief!
ze komen altijd uit het niets naar me toe gelopen en geven me een knuffel! <3

21-2
in de avond met Selene, ilse (dochter) en hun oma naar Adriaans huis gegaan om met zn allen te eten.
iedereen ontmoet.
Adriaan is een van de drieling.
dus heb zn 2 zussen ontmoet! zijn heel aardig! :D
verder was de avond ook heel leuk!
Ilse ging mn haar weer vlechten, what's new?..

24-2
MIRRE JARIG!
vandaag ging ik op stap met Kissmea!
dat is de vrouw waar papa een paar jaar terug mee heeft geholpen om een school te bouwen.
En ik ging naar die school om te kijken hoe het er uit ziet!
was heel erg leuk om te zien! was best wel trots :) <3
en verder was het gewoon heel leuk met Kissmea!
en 's avonds met de faaaamily geskyped! was gezellig!!! :D

25-2
vandaag tijdens kunstles waren de kids druk bezig maar Adriaan en ik waren verveeld.
We vonden gekleurde stokjes dus daar gingen we torens mee bouwen.
was grappig! het was vooral heel grappig omdat we ons gewoon zo erg verveelde. best melig. en de kids snapte er helemaal niks van :p

27-2
's avonds met zn allen naar Adriaan en co gegaan om te bbqen!
gezellig met iedereen gehangen en lekker gegeten!!
en eindelijk weer even wifi! :D

28-2
's avonds weer naar Adriaan en co gegaan.
Dit keer was het alleen ik die bleef.
want het was een jongeren avond :p
al hun vrienden kwamen over en gezellig met zn allen pizza gegeten en gehangen en muziek geluisterd!
was heel leuk! ook leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten!

1-3
nieuwe envelop!! PAPA :D
heeeee raad eens!
vandaag kwamen Adriaan en co op bezoek!
long time no see!
we gingen met zn allen bij hun oma lunchen.
was heel gezellig en lekker!
en daarna veel foto's met de jongsters gemaakt. was gezellig!
En nog even bij het zwembad gehangen!

2-3
vandaag weer school.
en weer engels gedaan!
gelukkig nieuwe boekjes gevonden anders werd het een beetje saai.
maar nogsteeds was het heel gezellig met de kids!

3-3
het was ongelofelijk warm!!!!!
met wat kids op de computer wat opdrachten gedaan. was wel leuk! maar oh zo warm!
en de waaier dingen werkte ook niet echt..
's avonds kwam Adriaan weer.
hij vertelde dat het in malmesbury centrum 49 graden was..
dus hier waar wij zitten was het waarschijnlijk over de 50...
het was echt niet oke! zoooo warm!
Ja i know thuis is het koud en alles. maar ooooh dit is niet oke!
wat ik normaal in 10 minuter loop van school naar huis, liep ik vandaag in echt 30 minuten omdat ik niet vooruit kwam omdat het gewoon heet was... wooow!
bleek dat het ook het warmst was in kaapstad sinds 1915... ?!?!?!??!!??!!
hoezo klimaatverandering?!

4-3
vandaag een lekkere frisse ochtend! HALALUJAH!
en weer lekker gewerkt met de kids!
en 's avonds THE LION KING GEKEKEN!! zooo happy!
LOVE IT!

6-3
vandaag geen lesgegeven maar heeeeeeel veel kaartjes moeten plastificeren en knippen! druk druk!
maar was wel leuk!
en 's avonds EINDELIJK de film.
The fault in our stars gekeken!
Hele mooie film!! :)

AND REMEMBER:
The existence of broccoli does not affect the taste of chocolate.

  • 07 Maart 2015 - 14:40

    Katja:

    Ik zal het onthouden ! :)

  • 07 Maart 2015 - 20:38

    Ilka:

    Ahhhh daar zit je dus! Steeds vergeten te vragen, had eerst ook nog compleet gemist dat je alweer verhuisd was :-), ahum.

    Veel plezier daar!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 4263

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: