End is near.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu End is near.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

End is near..

Blijf op de hoogte en volg Jente

29 November 2014 | Tanzania, Arusha

11-11
samen met Bella naa werk gelopen.
was best gezellig :)
de klas is naar een grotere ruimte verhuisd!!! yaaay
en we hebben nu 4 tafels ipv 3!
en toen heb ik de kids om de beurt een plek gegeven waar ze nu iedere dag moeten zitten.
lesgeven ging heel goed! zoo blij! en Bonnie zei please!
en later gaf hij Joeli een knuffel omdat ie moest huilen. WHAT'S GOING ON??
Bonnie is normaal zo onaardig tegen iedereen! maargoed ben er heel blij mee!!
Later buiten gezeten. eerst 2 keer een bal op m'n hoofd en toen een springtouw in m'n oog.. top..
toen met Afsa gezeten. ze zei Pendeze (je ziet er goed uit) terwijl ik er niet uitzag maar was wel heel lief!!
verder was het allemaal wel prima.
thuis Chipati voor lunch! (pannekoek achtige dingen) sooo good!
Ben er toen achter gekomen dat m'n permit is verlopen.. Thanks Projects Abroad voor de waarschuwing... ugh!
dus naar het centrum gegaan, 200 usd gepint.. mweh daar gaat m'n geld.
toen naar het kantoor gegaan, m'n paspoort en geld gegeven en nu gaan ze er aan werken!

12-11
tijdens het buitenspelen hoorde Sabine en ik iemand huilen.
Was het Fadhili.
z'n hele hoofd zat vol met bloed.. had er een schommel tegenaan gekregen.. :(
zag er zooo zielig en pijnlijk uit! maar hij hoefde bijna niet te huilen toen Sabine 'm ging helpen.
daarna in het lokaal gaan zitten omdat het zo warm was!
toen kwam Helena. ze wou weer bloemen in m'n haar stoppen. dat dacht ik tenminste..
maar ze wou gewoon blomene voor me plukken! zo lief!
En ze had Joeli als slaaf aangewezen. hij moest de geplukte bloemen naar mij brengen :p
toen heb ik zelf wat bosjes gemaakt en die vastgebonden met gras. vonden ze helemaal geweldig!!

14-11
moest vandaag alleen lesgeven want mathilde en de juf waren Marianna naar de dokter brengen en de rest was er niet.
lesgeven ging verzingwekkend goed!!
toen buiten zitten en na een tijdje in het lokaal gaan schuilen!
alle kids gingen bloemen in m'n haar stoppen!
echt heeeeel veel bloemen!
maar was wel heel lief!
en ze zeiden steeds Pendeza! :)
heb zelf ook weer bosjes gemaakt en met gras vast gebonden, ze vinden dat echt super leuk!
toen gingen ze bloemen bij elkaar in het haar stoppen.
en sommige meisjes hebben vlechtjes op hun hoofd en die zaten helemaal vol met bloemen, zag er zo leuk uit!

Ennnnn m'n pakje is er eindelijk!!!!!!!! na 3 weken wachten!
naar het postkantoor gegaan en 'm opgehaald!! :D
moest bijna m'n pepernoten, snoep en hagelslag inleveren omdat ik geen bewijs had van voedsel.. oeps.. maargoed de man was aardig en zei dat het voor deze keer mocht!!
toen naar huis, pepernoten eten! Emotioneel moment!
maar was heel leuk om m'n pakje te hebben!
En gister ook al een kaartje van tanteeee gehad! yaaay
dankjeeeee :D
helemaal happy!

18-11
vandaag was Debora er weer! heel lief en slim meisje. ze was er al een tijdje niet.
toen zagen we dat ze echt de meest afschuwelijke wonden op haar knieen had..
helemaal ontstoken en bleh...
en ze had een legging aan die er aan vast zat geplakt..
Sabine ging haar helpen, maar ze moest die legging dus losmaken.. was zo zielig..
En Dobora had zo veel pijn..
Sabine heeft d'r wonden schoongemaakt enz.
Hoop dat het beter wordt!
ik kan er zo boos om worden dat niemand om die kinderen lijkt te geven.
ze doen nooit iets als ze een wond hebben en ze zeggen het ook niet..
en dan komen wij er achter, maar heel laat waardoor het 10x zo erg is als ervoor..
Was vorige week ook al.
Marianna had een wond op haar teen waar we niks van wisten en toen we er achter kwamen was het al zo ver dat er insecten op zaten... :(
gelukkig naar de dokter gebracht en het gaat al stukken beter!
maar het voelt zo rot en machteloos..
want je kan niks doen op het moment dat het nog niet zo erg is omdat niemand iets zegt...
t is zooo lastig..
ik heb het super naar m'n zin hier, maar op dit soort momenten voelt het zo rot..
later op de dag waren er 2 meisjes die me weer konden laten lachen, ze hadden hun truien op hun hoofd opgerold als een soort tulband. echte afrikaanse dames! zo leuk!

toen 's avonds weer slecht nieuws..
er was brand bij de maasai markt en het is helemaal weg...
dat was een van de leukste plekken hier.. :(
mwehh

19-11
met Debora naar de dokter, want het ziet er niet goed uit..
ze moest huilen.. mweh!
later medicijnen mee gekregen en de rest van de dag methaar gezeten. ze is zo lief!
vind het zo rot.. ik hoop dat de medicijnen hun werk doen!!

heb vandaag een pen geruild voor een 20 shilling munt! En die worden die meer gebruikt of gemaakt! dus yaaaay, zo awesome!
en mensen kwamen langs om m'n paspoort te checken.. die was dus nog niet klaar...ik hoop dat er geen problemen zijn.. ik heb mn naam gegeven en toen gingen ze weer weg!
Projects Abroad is heeel vervelend op t moment! zo slecht georganiseerd!

20-11
de hele dag met debora gezeten, was heel gezellig.
toen gehoord dat m'n paspoort klaar is! HALELUJAH
toen 's avonds naar het kantoor gegaan, m'n paspoort gekregen en met een groep naar le patio gegaan want we hadden een social.
was heel gezellig!!

21-11
cake gebakken met Marie en Pernille voor maries afscheid.
toen kwamen wat anderen langs en hebben met zn allen in de tuin gehangen en cake gegeten!
was heel gezellig!
's avonds ging marie weg. 2 december komt er een nieuwe vrijwilliger in huis! ben benieuwd!!

22-11
afscheid genomen van josefine.. echt iedereen gaat komende week weg..
en ik heb de eerste kerstboom en decoratie gezien.. zo raar want het voelt alsof het juli is..
ennnn
shawn zei m'n naam!!! naja op een Shawn manier.. maar het was een poging tot!!
ennnn rijst met bonen voor avond eten!! sooooo goood!

23-11
afscheid van iris en jerri..
jerri gaat morgen weg en iris vanavond.
milkshake bij fifi's!
toen gingen we achter in de pick up van iemand z'n hostvader, mochten ze lenen!
was super leuk en levensgevaarlijk en eng!
maar awesome en we hadden zo veel lol!
allemaal hobbels in de weg dus we vlogen steeds omhoog..
maar was heel leuk!
helaas toen afscheid genomen ..
echt iedereen gaat weg..

24-11
vandaga nieuwe handbagage koffer gekocht! en een boek!
jaaajaa Jente Ellenkamp heeft een boek gekocht en ze is m ook nog eens aan het lezen!!
What's going on?
maargoed had vandaag ook voor het eerst m'n jurk aan die ik op de maasai markt had gekocht. en winnie en henri zeiden pendeza! yaaaay
shawn was op tafel aan het dansen. en wilson en ik hadden het over dat het zijn podium was maar dat er niet heel veel fans waren..
toen begonnen we over stage diven.
echt nog geen minuut laten ging shawn op de tafel liggen, maar te dicht bij de rand.. dus hij viel er af.
t zag er zo grappig uit! een super stage dive!
zonder mensen om m op te vangen helaas..
hadden we echt moeten filmen!
en nee hij had geen pijn en hoefde niet te huilen, hij vond het wel leuk!
trouwens, met tafel bedoel ik een lage koffie tafel. just so you know! :D

25-11
vandaag geen les gedaan.
we gingen spelletjes doen met de bal en estafette rennen enz.
dat hebben ze duidelijk nodig! even al hun energie kwijt!
was heel leuk!
en Catherine had super leuk haar vandaag! allemaal vlechtjes met kralen erin en kleurtjes enz. zoo leuuk!!

27-11
tijdens het lopen een dode hond gezien.. was echt versteend.. zo zag het eruit tenminste.. was even helemaal in shock!..
vandaag ipv les de kids de klas laten schoonmaken.
de tafels poetsen. vloer vegen ( bestaat uit grond, zand en aarde) en een beetje nat maken zodat het niet zo stoffig is.
ze vonden het super! vooral Jackson! die was zo druk en gefocust bezig!
helaas na een tijdje was het water op de grond idee niet zo slim.. er ontstond een modderpoel..
maargoed de kids gingen hun slippers en voeten wassen en toen even buiten gezeten in de zon om op te drogen en nog wat spelletjes met de bal.,
daarna nog even kort les gedaan. als ze hun werk afhadden kregen ze een waterballon.
ze snapte niet wat ze er mee moesten doen, dus uiteraard gaat t naar hun mond... -.-
maarja het was leuk!

en shawn is nu al een paar dagen verkouden en vanmiddag moest hij huilen maar de helft van de geluiden die hij wou maken kwamen niet uit z'n mond..
zo zielig en z'n stem is zo schor! maar het klinkt zo grappig!

AND REMEMBER :
South Africa is almost there! :O

• 30 November 2014 - 13:13

Ilka:

Weer heerlijke verhalen. Maar ook wel heftig soms. xxx
    Er is nog een envelop onderweg :-). Enne wanneer ga je naar South Africa!? Wat vliegt de tijd, belachelijk gewoon.