Long time no see.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu Long time no see.. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

Long time no see..

Blijf op de hoogte en volg Jente

09 November 2014 | Tanzania, Arusha

POLE SANA!!! sorry!!! heeft nogal lang geduurd maar hier is ie dan eindelijk weer!

12-10
samen met Nathalie naar de maasai markt geweest.
heb haar geholpen om de prijs naar beneden te krijgen!
ze was me heel dankbaar!
toen naar shoprite gegaan, naar het internet cafe!
weer wat foto's op facebook gezet en blog geschreven!
toen gingen we weer naar buiten, om naar de italiaan te gaan! is ie dicht...
mweehhh
toen bedacht om naar fifi's te gaan! MILKSHAKE!!
en daar bella's armbandje gegeven, die ik had gemaakt.
Ze was er super blij mee! :)
yaaay
en Nathalie wil er ook een! ik moet er geld voor gaan vragen! :p

13-10
was zo cute! Fadhili, jochie die altijd beleefd is, weet m'n naam nogsteeds!!
ben zo trots en happy!
hij vroeg steeds: mambo jente? en jente mambo??
LOVE HIM!
en een paar andere kids zeiden het ook, maar ik weet niet of ze zich ook echt realiseren dat jente mijn naam is. maar goed het is nogsteeds lief!

14-10
tijdens de afwas op werk kwam Karim en hij gaf me een knuffel en bleef me de hele tijd vast houden tijdens het afwassen! zo lieeef!
toen buiten spelen, was heel gezellig!
toen wat meisjes een "rondleiding" gegeven, was wel gezellig en verder nog met de kids gezeten!

15-10
tijdens lunch op werk zag ik buiten een best grote slang...
was zoo eng! omg..
en de kat viel 'm aan maar faalde nogal.. maargoed ik heb het overleefd!
thuis ging Shawn op tafel dansen! hij heeft echt goede moves!!

16-10
vandaag gaan lopen naar werk! was best lekker eigenlijk! nog een beetje koel enzooo.
alleen de enge brug was niet zo super.. maargoed heb dat ook overleefd!
's avonds naar mount meru hotel om iedereen te meeten!
toen best lang gelopen, zonder succes want we konden de griek waar we heen wilden niet vinden.. maar toen gingen we naar een italiaan, The blue heron!
ravioli gehad! heeel lekker!! en verder met iedereen een beetje gepraat enzoo! was heel gezellig!!

17-10
Helena en Afsa noemen de hele tijd de engelse woorden waarvan ik het plaatje aan wijs, zo schattig!
en ja een vallende ster is van zelfsprekend een banaan!?

18-10
zo vorge op.. ugh maarrr heb er wel zin in!
we gaan op weekend trip!
naar kilimanjaro gereden, weer bij de gate, maar nu meer geleerd! was wel leuk!
toen naar een mini mini mini koffieplantage.
de koffieman was AWESOME! hij heeft kilimanjaro meer dan 300 keer beklommen! WHAAAAT?
hij was een gids! 10 jaar lang!
en verder geleerd hoe ze koffie maken!
tijdens het malen ging hij zingen, zo awesome!!
koffie geproefd. eerst als pure koffie met suiker, was best wel lekker!
toen koffie als in koffie met water. zoooo gooor!!
maar was wel erg leuk!!
toen naar een chagga museum! was ook erg leuk en interessant.
chagga is een stam, net als de maasai maar dan een andere :D
toen naar de watervallen.
WAUW!
was zoooo mooi!
daarna naar de chagga tunnels. zo gaaf! en wat waren die mensen slim! sneak attack, butterfly walk, koeien volstoppen met water zodat ze slapen en geen geluid maken!?
61 families onder de grond. voor een aantal weken achter elkaar. om te schuilen van de maasai.
allemaal in een giga tunnel mdet kleine kamers.
onderweg naar het hostel een super mooie view van kilimanjaro!
toen uiteten en daarna naar de karaokebar!
super leuk!

19-10
al om 5 uur wakker.. dus samen met tine naar buiten.
op het dak gezeten tot er eindelijk ontbijt was!!
FRUITTT!!!
toen naar de hotsprings gereden!
eindelijk gezwommen!
en chips mayai gegeten! YUMMMM
en daarna weer naar huis!
was een zeer geslaagd weekend!!

22-10
pernille (andere vrijwilliger) kwam mee naar werk om de kids uit te leggen hoe ze tanden moeten poetsen. want ze is een tandarts (in opleiding)
was wel grappig!!

25-10
met een random man gepraat terwijl we op wat anderen wachten.
was heel gezellig tot dat hij me ongeveer ten huwelijk vroeg!!???
duuuude ik ben 17!
en sowieso nee dankje!
maar was wel grappig!
kameelrijden!
het was awesome!
mijn kameel heette TOP!
2 uur kameel gereden en een maasai dorp gezien!
was echt heel leuk!

26-10
naar de maasai markt geweest, in 1 winkel onderhandeld! was er best goed in!
heb een super lelijk tshirt geruild voor 2 ringen, een ketting en een portemonee!

27-10
shawn heeft ergens geleerd hoe hij een knuffel moet geven ofzoo
uit het niets gaf hij me een heeeeel dikke knuffel! was zoooo lieeef!

31-10
sommige kids hadden tijdens speeltijd een stok vast, die ze gebruikte als stuur. want ze waren allemaal pikipiki mannen! (motormannen, de motors hier heten pikipiki)
en zo schattig, ze maakten hun stuur mooi door en bloemen om heen te draaien! en echt hoor!
Brian kan zo een echte pikipiki man zijn! hij is altijd aan het schreeuwen en hij is soms best agressief!en hij heeft gewoon een pikipiki hoofd!

1-11
yaaaay nieuwe envelop! IMKEE!

2-11
imke jarigg!
skypen met iedereen!!
ook oma en ilkaaa!! was super leuk!!!
en omg.. Sem is zo grooot! :O
na een uur over geschakeld naar tanuja, floor, melanie en nicole!!
was ook heel leuk!
gewoon heel fijn om iedereen weer te zien!!

3-11
huray jarig! voel me blegh!
en natuurlijk het regent!!
maargoed winnie en wilson en iedereen hebben het onthouden!
op werk gingen de kids voor me zingen! zo lieeef!
en elena gaf me een cake!
en natuurlijk tijdens buitenspelen allemaal bloemen in m'n haar!
heb de kids wat snoep gegeven, omg.. ze zijn echt gestoord als ze snoep hebben!

later met papa en fenne gebeld! was heel gezellig en leeuk!!
cadeautje van winnie gehad! oorbellen en een ketting! echt heel mooi!
shawn ging zich scheren met een springtouw!??
en het regende dus legde hij z'n handen op z'n hoofd voor bescherming! zo schattig!

daarna met oma gebeld! was heel leuk!!
toen naar the blue heron!
waren iets van 18 mensen uiteindelijk! was heel erg gezellig!
nog drank en oreo's gekregen van elena, megan en daniella!
en later nog rond een vuurtje gezeten!
was een zeer geslaagde dag!

4-11
net voor het lesgeven zagen we weer een kameleon, kids waren bang, maar ze wilden het lokaal niet in.. dus ik pakte de stok waar de kameleon op zat en ging achter ze aanrennen!
was zooo grappig! ze waren zooo bang! maar het werkte wel, ze gingen naar de les!

6-11
lopen naar werk, helaas de laatste 5 minuten kei maar ook echt keiharde regen!
samen met wat kids naar werk gerend! helemaal doorweekt!
en door de regen was het niet helemaal mogelijk om les te geven dus gewoon in het lokaal gezeten proberen op te drogen!
en er waren echt 10000000 libelle beesten die uit het niets kwamen voor de regen, zoo raar! en de kids gingen ze vangen en martelen.. zo zielig..
en ook eten...???

7-11
zo warm in de ochtend! tijdens het lopen was er een giga roofvogel die rondjes boven mijn hoofd bleef vliegen.. best eng.
met alfonce en catherine naar de dokter..
alfonce heet weer rare infecties... en catherines hoofd is 2 keer zo groot??
ze vond het helemaal geweldig bij de dokter..?
maargoed alles was prima denk ik en wat medicijnen mee gekregen.

  • 09 November 2014 - 13:41

    Eric:

    Weer leuk om te lezen over jouw belevenissen

  • 09 November 2014 - 13:47

    Jente Ellenkamp:

    okee geen nieuw verslag, deze gewoon bij gewerkt!
    dusss dat jullie dat weten! :D

  • 09 November 2014 - 21:30

    Ilka:

    Was leuk om je te zien op skype! En ook nog even gekletst via whatsapp :-). Blijft heerlijk om al je verhalen te lezen. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4271

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: