Ume pendeza - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu Ume pendeza - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

Ume pendeza

Blijf op de hoogte en volg Jente

12 Oktober 2014 | Tanzania, Arusha

28-9
vandaag een lekker lui dagje! geen hike voor mij! gewoon lekker sudderen.heb ik wel even behoefte aan!
helaas blijkt wel dat de anderen allemaal zonder mij gingen picknicken.. terwijl we het met zn allen hadden afgesproken.
Maargoed iik ben weer wat bruiner geworden van in de tuin zitten!!
En 1 oktober komt er een nieuwe vrijwillifger in huisss!
Uit Canadaa, van mijn leeftijd en ze blijft een maand!
Ze komt bij mij op de kamer!

29-9
Vandaag ging goed! lekker lesgegeven en gevoetbalt!
En toen dokter gespeeld.
Want Alfonce had een wond op- zn voet, die er zo te zien al best lang zit.. want het is helemaal gaan ontsteken.. En het zit heel diep nu..
Dusss Mathilde en ik hebben zn wond schoongemaakt, voor zo ver dat mogelijk was.. en toen een verbandje er om heen gedaan.
Helaas bleef t aan zn wond plakken.. dus heb ik zn wond nog verder schoongemaakt met water en toen vond ik wat gaas dat helpt met helen, dus dat er maar overheen gedaan en toen wat verband.
Morgen breng ik m met aston naar de dokter!
Phoephoe! En dat allemaal op de maandag morgen!

30-9
wat eerder naar werk gegaan.
bananen uitgedeeld zoals iedere ochtend!
En toen samen met Alfonce en een van de lokale juffen naar de dokter.
Pfhh moest ik ook nog voor haar dalla dalla rit betalen..
In de dalla was Alfonce heel stil, maar aan zn hoofd te zien vond hij het wel leuk en spannend om in een dalla dalla te zitten!
Toen bij de dokter, alfonce was bang!! Zo zielig!
En toen ze zn wond ging schoonmaken moest hij huilen..
Nou ik ging bijna mee doen.. vond t zo zielig!
maar daarna hield hij zich heel groot! Wat medicijnen meegekregen en toen weer met de dalla dalla terug. Voorin!
Alfonce op schoot. Vond ie helemaal leuk!!
Was ook zo lief, hij hield steeds mn hand vast ook tijdens het lopen en bij de dokter.
En verder de hele dag met alfonce gezeten en met nog wat andere kids! En heeel veel foto's gemaakt.
Toen lunch uitgedeeld en afgewassen, toen weer naar huis.
morgen nieuwe vrijwilliger!! En nieuwe envelop!!!
En alweer een nieuwe made in huis..?? alweer!?
Ze is wel heel aardig!!

1-10
yaaay ieuwe envelop! en met een foto van fueeenaaa!!! Thank youuuu

En OMG shwan zei zn eerst woord!!!! ZOOO LIEEEF!
hij zei :
hapana (betekend : nee. Dat moeten we namelijk nogal vaak tegen m zeggen anders eet ie alles wat los en vast zit!)

New girl komt morgen pas, iets met een weiziging in haar vlucht.

2-10
yaaaay 2 nieuwe vrijwilligers bij Aston vision!

En een social gehad in de avond! Bij Maasai cafe.
Was heeel gezellig! veel mensen ontmoet!
En Megan was jarig dus TAAART!
En t eten was heel lekker!

New girl is heeere!
Ze lijkt me heel aardig!!

3-10
stroom ligt er weer uit, dit keer alleen heet speciaal!
ging als knipper ligt!
Aan, uit, aan, uit.
heel interessant!
echt een kwartier lang!

4-10
Naar de tengeru markt geweest.
was erg leuk om te zien, maar ooh wat een chaos!
Daarna lunch bij de italiaaan!!
dit keer een chicken chili wrap zonder chili.
maar ja je ziet t, na al die tijd weer vlees gegeten.
was erg lekker maar kon er nogsteeds niet echt van genieten.
maargoed het is een begin!!
En later zag ik dat mensen een pedicure midden op straat kregen, door mannen!!

5-10
naar de stad!
We gaan picknicken!!!
Lekker vers fruit en yoghurt en crackers met hruidenkaas en brie! zoooo goood!
en later goed gepraat met marie! t is allemaal weer goood!
en thuis heeeeel lang gewacht op eten..
t was echt 9 uur toen we eindelijk aan tafel konden.
Maaar wel home made pizzaa@! soooo goood!


6-10
lesgeven ging oke, weer terug bij de babys.
had even 2 dagen een brake van de babys want ik werd gek!
maar nu weer terug!
En er waren opeens allemaal mensen, 2 meisjes bleven de rest van de dag en de rest ging weg.
verder gewoon een normale dag!
Maar 's avonds kregen we PASTAAAA!
geen spagetti, maar pastaa
sooo goood

7-10
rare dag..
lesgeven ging okee, we hebben een blackboard!!!
en de kids waren na de les aan het zingen.
tijdens speeltijd hadden ze springtouw!!! en cupcakes yaaay
ik kreeg er ook een!
hadden die 2 meisjes mee genomen!
toen ging ik foto's maken.
en karim liet mn camera vallen.. omg..
toen.. worst moment..
tijdens lunch stonk het zoooo erg..
had Noel in zn broek gekakt... bleeehh
toen afwassen en naar arusha voor lunch! ITALIAAAN!

8-10
slecht nieuwe vandaag..
iets met de stroom..
we kunnen de tv en de wasmachine niet gebruiken voor een weeek!!! :O
nu moeten we leven als alle andere vrijwilligers! :p

9-10
normaal dagje vandaag.
tijdens speeltijd deed halima me steeds na, zooo vervelend.
maar daarna ging ik haar na doen, en toen vond ze het spelletje opeens niet zo leuk meer :p

toen 's avonds naar Khan's bbq voor een social!
waren de weg kwijt! maaaar heb t weer gevonden!
heerlijk gegeten! en nieuwe mensen ontmoet dus gooood!

10-10

vandaag kon ik uitslapen!
maar lukte niet helaas.. want nathalie moest wel optijd op..
maargoed
geen werk vandaag!
we hebben een workshop
was interessant..?
beetje verteld over bonnie, met zn rare symbolen waarvan hi8j denkt dat het letters zijn!?
maar t worden eindelijk letters dus yaay

11-10
vroeg op.
want we gaan naar de kilimanjaro watervallen!!!
met onze eigen dalla dalla! woohoo
laaaange rit! maar heel gezellig!
lang rijden, rare wegen maar toen kwamen we bij de hele mooie waterval!!
met een verhaal over een meisje die van de waterval sprong of iets.. uuhh?
en toen een kameleon op mn arm gehad! voelt zoo raar!
na een tijdje rijden, gingen we lunchen enzooo.
toen wandelen naar de andere watervallen.
onderweg gezien hoe ze bier maakten van mais! POA (coool)
en veeeeel kinderen die met ons meeliepen.!
t water van de waterval was best koud, dus heb niet gezwommen, nathalie wel!!
later weer lopen. veel omhoog!! omg was kapot! geen kilimanjaro voor moi!
toen kwamen we bij de gate van kilimanjaro.
stukkie gelopen! oeeeh
toen terug naar de dalla! zooo grappig hoeveel mensen naar de dalla zwaaiden om m te stoppen om mee te rijden! maar we zijn geen officiele dalla dus nein man!
toen een geweldige view van kilimanjaro gezien!!! zoooo mooi omg!
en we kregen mini bananen!! zoo lekker en cuteee.

en de 3e made is er ook alweer mee gestopt..? what's happening? :O


dusss laaaaaaang verhaal!

AND REMEMBER :
Ume pendeza na una roho nzuri!
you look good and your hair looks good! :D
yaay

AAAND

NAKUPENDA
I LOVE YOU

  • 16 Oktober 2014 - 20:41

    Ilka:

    Foto gezien van jou met kameleon, helemaal leuk!!
    En ondertussen alweer stroom?

    miss you, xxx

  • 20 Oktober 2014 - 14:05

    Jente Ellenkamp:

    jaaaja ondertussen al weer stroom gelukkig!!
    miss you toooo

    i'll check it out fathaaah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 4260

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: