SAFARI! Tarangire, Ngorongoro crater & Serengeti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu SAFARI! Tarangire, Ngorongoro crater & Serengeti - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

SAFARI! Tarangire, Ngorongoro crater & Serengeti

Blijf op de hoogte en volg Jente

06 September 2014 | Tanzania, Arusha

Dag 1.
vroeg op en naar Tarangire!

Giraffe, wildebeest, antelope, leeuwen, olifanten, zebras, buffalo, BIGGG birds en impalas gezien!

Een aanval van een leeuw gezien op een zebra!
helaas wel een beetje ver weg! maar het was raak!! :O
later een dode buffalo met op (voor ons) 100 meter afstand 3 leeuwen!

Tijdens de lunch aangevallen door een baboon, heeft een deel van onze lunch gestolen! schrok me helemaal rot!!
Ook giraffen zien drinken, echt geniaal!

toen ´savonds allemaal toekans bij de kampeer plek genaamd : Twiga (giraffe) camp site and lodge.
en het eten was heel lekker!!

Dag 2.
suuuuper slecht geslapen! en om 6 uur op.. wel een goed ontbijt!!
onderweg naar de Ngorongoro krater allemaal apen op de weg!

En een suuuper mooi uitzicht op de krater!

Crowncranes, pumba,pelikaan,flamingos,nijlpaarden, thomson gazelle, speedy gonzales vogels, hyenas en een leeuw op 5 meter afstand!
later nog een leeuw met een baby!! ook heel dichtbij!!

Snake eagle gezien met een dood konijn!

later onderweg naar Serengeti veeel giraffen gezien en een wolfvos en een kleine katachtige 3 x gezien.
en eentje ging een dier vangen!

een leeuw echt NAAST de auto! Daarna attack op een zebra, helaas mislukt. maar super gaaf om te zien!

dag 3.
Goed geslapen!!
midden in serengeti! in de natuur! met baboons!
en het bleek dat er snachts een luipaard en hyena over het terrein liepen.. omg..

na ontbijt gelijk de auto in en rijden. gelijk een leeuw gezien!
en een soort ratding en giraffe!

2 luipaarden gezien!! beetje ver weg maar nogsteeds!! lekker lui in de bomen!

CHITA MET BABY!!! zoooooo moooi en zooo lieeff

later 2 heeeele grote vogels gezien!
en echt een mini baby zebra! zoo schattig!

dag 4.
gister avond begon het heel erg te regenen en de tenten waren lek..
dus we gingen in de auto slapen.
midden in de nacht werd ik wakker omdat ik naar de wc moest..
dus ik over de terrein rennen met mn zaklamp, als de dood om omgegeten te worden!
kom je bij de wcs zit er een gigantische spin!!! :O :O
deed het bijna in mn broek!
Daarna weer terug rennen naar de auto.
ik scheen mijn zaklamp even om me heen, zag ik 2 ogen reflecteren!!!
Volgens mij ben ik nog nooit zo bang geweest!
En de vader van kate vertelde dat hyenas je gezicht er af bijten als ze je vinden... mwehhh
maaaar heb het overleefd!!

verder vandaag nog een beetje rondgereden, niet zo veel gezien door de regen.
En daarna weer terug gereden naar huis!

HET WAS GEWELDIG!!!!! BEN ZOOO BLIJ!

  • 06 September 2014 - 17:43

    Reel:

    met de neus in de boter!!

  • 07 September 2014 - 12:53

    Ilka:

    WAUW!!
    Zoveel dieren gezien & geen wonder dat je blij bent, wat een ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 4268

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: