Gaat goeed! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu Gaat goeed! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Jente Ellenkamp - WaarBenJij.nu

Gaat goeed!

Blijf op de hoogte en volg Jente

14 Augustus 2014 | Tanzania, Arusha

13-08-14
MAMA JARIGG!!
En les geven ging goed! Vandaag de middle group lesgegeven.
Eerst wat engels gedaan en de kleuren geoefend.
Daarna wat "rekenen". Ik schreef wat nummers op en liet er steeds eentje weg. Dus 3_56_8 enz. Dat ging allemaal goed.
Toen deed ik er een paar de andere kant op. Dus 5_32_ enz.
Dat ging minder goed. Er waren een paar kinderen die het wel wisten dus het is hoopvol!
Maar ze vonden het allemaal wel even leuk! Ze mochten om de beurt naar voren komen om het antwoord te geven, ze vinden het geweldig om naar voren te komen! En ook als je een smiley tekend na het nakijken.
Na de les gingen ze buiten spelen. Met een groep kinderen ging ik de bal over gooien! Ze waren allemaal gefascineerd en blij en hyper toen ik de bal op mijn vinger liet draaien. Ze vonden het echt geweldig!

Ik heb ook weer wat namen geleerd :Grory, zooooo cute met super leuk haar!(meisje) En Sharon, heel lief en ook metheel leuk haar!
En Halima (met HIV), ook heel lief en een beetje gek! Ze doet steeds net alsof ze huilt en als je dan bij haar komt moet ze heel hard lachen.

Toen gingen ze lunchen. CHAOS! Want er zijn wat mensen bomen aan het kappen omdat ze een nieuw gebouw daar willen bouwen.Maar de boom viel richting het klaslokaal en bijna op de kinderen die bij de deur stonden! Dus mijn hart zat echt in mijn keel!!!
Gelukkig niemand geraakt!
Daarna begon Ben (de leraar) heel hard te lachen.. bleek dat Hamila een condoom(god knows hoe ze daar aan kwam) had opgeblazen en er mee aan het spelen was! Echt komisch!!

Later die dag ging ik met Winnie (de moeder in het gastgezin) naar dekapper.
Er zat een vrouw die extensions kreeg. Haar hele haar werd gevlochten. De extensions werden in haar haar gedraaid en verder gevlochten. De extensions komen van een bol touw.. :p
Was wel leuk om te zien!
Daarna kregen we een tour in het Snow Crest hotel. Echt super mooi!!!
En ze heeft haar eigen winkeltje laten zien waar ze 2de hands kleren verkoopt.

14-08-14
Vandaag ook weer leuk! geprobeerd alle namen op te schrijven. Geen idee of ik ze allemaal heb maarja.
Lesgeven ging goed!!
Toen buiten spelen. Weer namen geleerd en met de bal over gegooid.
Toen lunch.
En OMG mijn hart is gestolen en gesmolten!
Frankie een klein jochie, is zoooooooo'n schatje!!!! Zooo mini en lief en cute en adorable! En aaagh!
Iedereen houdt van hem! Na de lunch brengen ze altijg hun bord naar ons en zeggen de meeste asante (dankje) en Frankie zei het ookvoor de eerste keer!!!! ZOOOOO LIEF! Als het kon, nam ik hem zo mee naar huis!
Geloof me als je 'm ziet, wil je 'm mee nemen!
En wat geld gedoneerd vandaag voor een nieuwe bank+tafel voor in de klas.

  • 14 Augustus 2014 - 13:52

    Jente Ellenkamp:

    Straks een workshop SWAHILI! En over de cultuur! ben benieuwd! xx

  • 14 Augustus 2014 - 14:28

    Katja:

    Neem maar mee! :)

  • 14 Augustus 2014 - 17:55

    Reel:

    Kom je nog wel terug?

  • 14 Augustus 2014 - 18:04

    Mirre:

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt Jent!! Ik wel even snel wat foto's zien hoor!!

  • 14 Augustus 2014 - 21:10

    Ilka:

    Jee dat klinkt allemaal heel erg leuk! En ik wil ook fotoooooos ;-)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Hallo lieve mensen, Dit is mijn blog over mijn trip naar Tanzania en Zuid-Afrika! Met de organisaties Projects Abroad en One Heart Christian Foundation! Ik heb er heel veel zin in! En ik zal zo nu en dan proberen een blog te schrijven! Ga er maar alsvast vanuit dat er 0 regelmaat zit in wanneer ik een blog schrijf aangezien ik niet overal internet heb! Xxx Jente

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4258

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 31 Juli 2015

Tanzania en Zuid-Afrika

Landen bezocht: